Cursus

Soft HR & leiderschap

Archipreneur workshops
DI 12 SEPTEMBER 2023
DI 26 SEPTEMBER 2023
DO 5 OKTOBER 2023
Gent
Zebrastraat
DI 23 JANUARI 2024
DI 6 FEBRUARI 2024
DI 27 FEBRUARI 2024
Antwerpen
Bluepoint

Soft HR & leiderschap

Eenmaal je met medewerkers gaat werken, krijg je er heel wat taken en rollen bij. Aangezien medewerkers een grote impact hebben op het succes en de werking van je architectenkantoor, pak je dit best professioneel aan. Dacht je bijvoorbeeld al eens na over een HR-beleid? En welke leiderschapsstijl hanteer je? Of misschien wil je wel groeien en mensen in dienst nemen, maar wil je goed voorbereid te werk gaan. In de huidige situatie op de arbeidsmarkt is het cruciaal dat jij je positioneert als een aantrekkelijke werkgever

 

Voor wie? 
Voor architect-zaakvoerders die met personeel werken en de eerste stappen willen zetten naar een professionele omkadering voor hun human resources.

 

Wat kan je verwachten...
te kennen na deze workshopreeks?

  • De verschillende pijlers binnen een HR-beleid, de inhoud ervan en concrete tips en tricks. 
  • Een inspirerend framework voor leiderschap. 
  • Hoe rekrutering en employer branding werken. 

 

te kunnen? 

  • Inschatten waar de eigen prioriteiten liggen binnen het opmaken en uitrollen van een HR-beleid. 
  • Inschatten wie je bent als leider, waar je sterktes en valkuilen liggen. 
  • Een vacature schrijven, plaatsen en instroom genereren. 

 

te begrijpen?

  • Het belang van een HR-beleid, coachend leiderschap en employer branding. 

 

Kortom, na deze workshopreeks weet jij je sterker te positioneren in de huidige krappe arbeidsmarkt.
Opgelet: deze workshops benaderen de 'softe' kant van HR en gaan niet dieper in op loonberekeningen en sociale wetgeving. 

 

Door wie? 

Happy Humans heeft een duidelijke missie en drijfveer: meebouwen aan de ideale werkomgeving waar medewerkers gelukkig en gemotiveerd werken, omdat ze zich betrokken en gehoord voelen. Met hun HR-academy organiseren ze geregeld workshops, opleidingen en keynotes, steeds met een praktische insteek. 

 

Bij Archipreneur staat de ondernemende architect centraal. Als zaakvoerder van een architectenkantoor word je immers vaak geconfronteerd met ondernemersvraagstukken. Niet enkel hoe je deze oplost is van belang, maar ook waarom. Met de workshops willen we architecten antwoorden bieden aan de hand van inzichten en praktische tools. Onmiddellijk toepasbaar in de praktijk. Resultaat? Je ondernemersmindset en -vaardigheden zijn aangescherpt en je gaat efficiënter en productiever te werk. 

terug naar overzicht

Programma

Workshop 1: Hoe begin ik aan het opzetten van een HR beleid?

Elke Haemelynck, Happy Humans

Elke neemt je mee in de employee journey, een model dat kan je gebruiken als kapstok voor HR-beslissingen. Ze licht iedere stap uitgebreid toe en geeft voorbeelden uit de praktijk die ook jij onmiddellijk kan toepassen.

Workshop 2: Leiderschap

Greet Van Hecke

Greet geeft je inzichten over leiderschap gekoppeld aan toepassingen uit de praktijk. Je krijgt inzichten in je eigen leiderschapsstijl met je sterke punten en valkuilen. Je gaat met een kritische blik naar huis die doet nadenken over de verdere aanpak in je eigen bureau.

Workshop 3: Recruitment & employer branding

Elke Haemelynck, Happy Humans

Hoe vind ik vandaag het juiste personeel? Hoe bereik ik mijn doelgroep en hoe ga ik om met sollicitaties? Elke gaat aan de hand van jullie eigen input (bijvoorbeeld een vacature) aan de slag en zet samen met jullie de eerste stappen richting een concrete aanpak. 

Praktisch

Data & locatie

GENT: Di 12 september 2023, Di 26 september 2023 en Do 5 oktober 2023
Zebrastraat, Zebrastraat 32, Gent


ANTWERPEN: Di 23 januari 2024, Di 6 februari 2024 en Di 27 februari 2024
Bluepoint, Filip Williotstraat 9, 2600 Antwerpen

Tijdstip

Om 13.30 uur stipt start de workshop. Er wordt een pauze voorzien van een halfuur. Einde omstreeks 17.00 uur.

De totale opleidingsduur voor deze opleiding is 10u30, inclusief pauzes.

Deelnameprijs

Leden NAV: € 775,00 excl. btw
Niet-leden: € 1030,00 excl. btw
Deze bijdrage geeft recht op deelname aan het volledige programma, lesmateriaal en catering. Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving.

Tot 30% korting met de KMO-portefeuille.
Registratienummer NAV: DV.O101585

Opleidingspremies mogelijk via Liberform.

Meer info

Voor alle vragen rond deze opleiding kan je terecht op
www.vitruviusacademy.be
info@vitruviusacademy.be
tel. 02 669 22 80