"Heel enthousiast over de cursus! De inhoud en de manier van aanbrengen is zeer goed."
Branding
Een marketing- en brandingstrategie is cruciaal om aan je klanten te tonen waar je voor staat en om de voor jouw ideale klant aan te trekken. Je identiteit als ondernemer en architect speelt hierin een cruciale rol. Wie je bent, waar je voor staat, wie je wilt bereiken en waarom, zijn allemaal zaken die je moet weten voor je kan starten met het bepalen van een gefundeerde marketing- en brandingstrategie.
Wie je bent, waar je voor staat en hoe dat tot leven te wekken: dat is branding. Mensen laten zich steeds vaker leiden en inspireren door het verhaal achter het product of de service. Bij de eerste kennismaking, of dat nu online of persoonlijk is, vormt de mogelijke klant zich al een beeld van jouw identiteit. En dat beeld en het gevoel dat ze daarbij krijgen, moet juist zitten.
Om dat plaatje te laten kloppen, is een duidelijke en leesbare identiteit noodzakelijk. Duidelijk zijn voor een buitenstaander kan enkel als jouw identiteit intern 100% helder is en consequent wordt uitgerold. Maar daar stopt het niet: de plekken waar je jouw verhaal van A tot Z kan vertellen, zijn immers heel beperkt. Meestal is er slechts tijd om fragmenten aan bod te laten komen. Daarom is het essentieel dat bij ieder contact je identiteit helder tot uiting komt, of hoe jouw branding en marketing steeds hand in hand dienen te gaan.
Voor wie?
Voor architecten(bureaus) die de grenzen van hun niche scherp(er) willen afbakenen om zo relevante en gelijkgestemde klanten aan te trekken.
Door wie?
Jasmijn werkte gedurende 10 jaar bij verschillende creatieve ondernemingen als marketing- en communicatiemanager en ondersteunde verschillende projecten bij Flanders DC. In mei 2020 besliste ze zelfstandig aan de slag te gaan als brand architect. Jasmijn creëert voor haar klanten een onderbouwde merkidentiteit die precies is toegespitst op zij die het moeten horen, een leidraad om keer op keer het juiste verhaal te vertellen, voor elk kanaal en in elke situatie. Benieuwd naar Jasmijn? Lees hier alvast iets meer over haar.
Bij Archipreneur staat de ondernemende architect centraal. Als zaakvoerder van een architectenkantoor word je immers vaak geconfronteerd met ondernemersvraagstukken. Niet enkel hoe je deze oplost is van belang, maar ook waarom. Met de workshops van Archipreneur willen we architecten antwoorden bieden aan de hand van inzichten en praktische tools. Onmiddellijk toepasbaar in de praktijk. Resultaat? Je ondernemersmindset en -vaardigheden zijn aangescherpt en je gaat efficiënter en productiever te werk. De workshops worden telkens georganiseerd per topic.